سیر نزولی بیت کوین و حاکم بودن ترس شدید بر بازار آن

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
سیر نزولی بیت کوین و حاکم بودن ترس شدید بر بازار آن

نوسانات بیت کوین به پایین ترین حد ۱۸ ماهه سقوط کرد و قیمت آن به بالای ۳۹۰۰۰ دلار بازگشت.

بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال پرچمدار، هنوز نتوانسته از کانال نزولی خود که در نوامبر ۲۰۲۱ شروع شده بود خلاص شود. در همان زمان، نوسانات آن یکی پس از دیگری به پایین ترین سطح می رسد.

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده توسط پورتال Buy Bitcoin Worldwide، نوسانات تاریخی بیت کوین به پایین ترین حد در ۱۸ ماه گذشته رسیده است. ارزش متوسط ​​تخمینی ۶۰ روزه آن به ۲.۶۲ درصد کاهش یافت.

آخرین باری که نوسانات بیت کوین (BTC) تا این حد کم بود، در نوامبر ۲۰۲۰ بود. زمانی که این بلاک چین نارنجی برای اولین بار در این چرخه صعودی به بالای ۱۰۰۰۰ دلار رسید.

طبق آخرین اخبار ارز دیجیتال نوسانات سی روزه در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح رسید. اما اکنون نشانه هایی از بهبودی را نشان می دهد.

بر خلاف VIX برای بازار سهام، شاخص نوسان بیت کوین (BVOL) نشان می دهد که قیمت بیت کوین در یک روز خاص نسبت به قیمت آن. چقدر نوسان می کند.

آخرین جهش نوسانات BTC در جولای ۲۰۲۱ ثبت شد: در بازه زمانی ۳۰ روزه، ارز دیجیتال پرچمدار دو برابر نوسانات فعلی بود.

حاکم بودن ترس شدید بر بازار بیت کوین

“ترس شدید” همچنان بر بازار قرارداد هوشمند حاکم است. زیرا بیت کوین به بیش از ۳۹۰۰۰ دلار رسیده است.

در همین حال، BTC پس از رسیدن به سطح پایین ۳۷۴۰۰ دلاری شروع به بازیابی کرده است. پس از نزولی ترین ماه آوریل، این ارز دیجیتال پرچمدار به ۳۹۱۰۰ دلار بهبود یافت.

با این حال، معامله گران از این بهبود کم رنگ چندان هیجان زده نیستند. شاخص ترس و طمع کریپتو آلترناتیو روی ۲۱/۱۰۰ قرار دارد که به معنای «ترس شدید» است.

این سطح بسیار پایین است. طبق گزارشات میهن سیگنال، در سال ۲۰۲۲، احساسات بیت کوین تنها دو بار در ژانویه به منطقه “۱۰-۲۰” کاهش یافت.

منبع:u.today
6 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
تیم تولید محتوا میهن سیگنال
میکوشیم با تولید بهترین محتوای آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال، سطح محتوای وب فارسی را ارتقا دهیم و این راه ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *