سرقت اطلاعات ۲۵۰ هزار نفر از ۲۰ کشور مختلف با کلاهبرداری بیت کوینی

۱۹ تیر ۱۳۹۹
سرقت اطلاعات 250 هزار نفر از 20 کشور مختلف با کلاهبرداری بیت کوینی

به تازگی گزارش شده است در یک کلاهبرداری بیت کوینی اطلاعات شخصی بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر از بیش از ۲۰ کشور مختلف به بیرون درز کرده است. بیشتر این داده ها مربوط به شهروندان کشورهای بریتانیا، استرالیا، افریقای جنوبی ، آمریکا، سنگاپور، مالزی و اسپانیا  بوده است. این کلاهبرداری تحت عناوین مختلفی انجام گرفته است.

شرکت Group IB که یک شرکت اطلاعاتی امنیتی سنگاپوری است این رخنه اطلاعاتی را کشف کرده است. آنها اعلام کرده اند بیش از ۲۴۰۰۰۰ مجموعه اطلاعاتی شخصی منحصر به فرد را در این رابطه شناسایی کرده اند. این کلاهبرداری از طریق پلتفرم های جعلی سرمایه گذاری بیت کوین با نام های مختلفی از جمله Crypto Cash ، Bitcoin Rejoin ، Bitcoin Supreme و Banking on Blockchain صورت گرفته است.

روش کار

طبق اعلام Group IB، روش کار کلاهبرداران به این صورت بوده که ابتدا یک سرمایه گذار بالقوه پیامکی را دریافت می کند. کلاهبرداران گاهی با استفاده از نام رسانه های شناخته شده پیامهای فیشینگ ارسال می کرده اند. در این پیامک ها لینکی موجود می باشد که افراد را به سایتهایی هدات می کند که اطلاعات سرمایه گذار از جمله شماره تلفن یا نام فرد از قبل در آن موجود است. در واقع این لینک آنها را به سایت هایی جعلی هدایت می کند. کارشناسان عقیده دارند اطلاعات موجود درباره افراد در این سایتها خود نتیجه اقدامات خرابکارانه و یا خرید اطلاعات از یک شخص ثالث می باشد.

در این سایتها مصاحبه هایی دروغین از افراد شناخته شده به عنوان تبلیغات وجود دارد که این افراد در آن اعلام کرده اند با استفاده از این سایت سود خارق العاده ای کسب کرده اند. اگر سرمایه گذار روی هر لینکی در صفحات مختلف این سایت ها کلیک نماید به پلتفرم جعلی سرمایه گذاری بیت کوین هدایت می شود که فرم های ورود به آن با اطلاعات شخصیش به طور خودکار و بدون رضایت فرد از قبل پر شده است. سپس از کاربر در خواست می شود بعد از فعال سازی حساب، موجودی حساب خود را با بیت کوین شارژ نماید. حداقل میزان موجودی حساب ۰.۰۳ بیت کوین تعیین شده است. با این کار علاوه بر اطلاعات شخصی فرد که از قبل به سرقت رفته، قربانی سرمایه بیت کوین خود را هم از دست می دهد.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «سرقت اطلاعات ۲۵۰ هزار نفر از ۲۰ کشور مختلف با کلاهبرداری بیت کوینی» با ما درمیان بگذارید.

منبع:https://news.bitcoin.com
1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

یک نظر

  • خیلی بد

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *