حجم معاملات ارزهای دیجیتال

۱۱ بهمن ۱۳۹۸
download

حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال نزدیک به ۶۰۰٪ در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت

CoinGecko، مرکز اطلاعات ارز دیجیتال که داده هایی را در مورد بازار، حجم معاملات و توسعه کد ارائه می دهد، گزارش سالانه ارز دیجیتال خود را منتشر کرده است. گزارش سالیانه CoinGecko برای سال ۲۰۱۹، جزئیات مربوط به تحولات فناوری، اقتصاد بازار و روانشناسی را نشان می دهد و هر آنچه را که رهبران بازار معتقدند در سال ۲۰۲۰ میلادی تغییر خواهد کرد، نشان می دهد.

کل سرمایه بازار ۴۴.۱٪ افزایش یافته است و در طول سال ۶۰ میلیارد دلار به آن اضافه شده است و در پایان سال ۲۰۱۹ بازار با ۱۸۰ میلیارد دلار بسته شده است. براساس این گزارش، حجم معاملات در سال بسیار بهتر بوده و تقریباً ۶۰۰٪ رشد کرده است. یک واقعیت حیرت انگیز این است که، بیش از ۵۰ میلیارد دلار در پایان سال به طور متوسط ​​معامله شده است.

1

با کمال تعجب، بیتکوین بهترین عملکرد را در سال ۲۰۱۹ داشته است، با وجود نشان دادن نوسانات با دامنه ای از ۳۵۰۰ تا ۱۳.۵۰۰ دلار، ۹۵٪ در طول سال رشد کرده است. برای مقایسه، طلا ۱۹ دلار،  S&P 29٪ و نقره ۱۵.۶٪ رشد داشته اند.

2

درمورد ارزهای تاپ، یک آمار قابل توجه ۴۵ درصد کاهش XRP در طول سال است. Ethereum افت ارزش کمی در حدود ۲٪ را تجربه کرد، در حالی که (Bitcoin Cash (BCH و (Litecoin (LTC به ترتیب ۳۸٪ و ۳۷٪ افزایش یافته اند.

ویژگی های برجسته DeFi در گزارش CoinGecko

CoinGecko همچنین تأثیر تأمین مالی تمرکز زدایی (DeFi) را در بازار توصیف می کند. پیش از این، ما در مورد تحولات DeFi، از جمله رشد در سرمایه گذاری و تسلط بر DApps مبتنی بر اتریوم گزارش داده بودیم.

DeFi به طور فزاینده سنگ بنای بازار محسوب می شود. این گزارش با بیان اینکه DeFi در کارآمدتر ساختن بازار نقش مهمی ایفا می کند، از رشد ۱۶۰ میلیون دلاری در بخش گسترش وام مانند پلتفرم Maker  خبر می دهد.

این اصطلاح برای طبقه بندی چندین خدمات مالی در زیر یک چتر استفاده می شود. فضای DeFi شامل stablecoin، آلت کوین ها، مبادلات غیرمتمرکز و خدمات وام است. پلتفرم Maker، که از رمز ارزهای MKR و stablecoin DAI تشکیل شده است، بزرگترین نهاد موجود در Defi است و تقریباً ۴۴۰ میلیون دلار رشد داشته است.

تحولات چندگانه رمز ارزها در جهات مختلف

کارشناسان صنعت خوشبینی خود را برای سال ۲۰۲۰ اعلام داشته اند و بسیاری از آنها اظهار داشتند که سال ۲۰۲۰ سال پیشرفت های متعدد در جنبه های مختلف بوجود خواهد آمد. پیش بینی مشترک رشد DeFi  است که مدیر عامل شرکت CoinFLEX، مارک بره، اظهار داشت:

“در سال ۲۰۲۰ سطح معاملات و فرصت های سرمایه گذاری با افزایش حجم بازار با سفارش بزرگی روبرو خواهد شد. امسال ما ۲ دوره بسیار گسترده را تجربه خواهیم کرد و سرمایه تازه را وارد بازارهای ارزهای دیجیتال می کنیم. “

2 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

‫2 نظر

  • این مطلب بروز رسانی هم میشه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *