دلیل جهش بیت کوین: چندقدم تا آسمان | ۱۸ آبان

۱۸ آبان ۱۴۰۲
دلیل جهش بیت کوین: چندقدم مانده تا سقف تاریخی | 18 آبان

قیمت بیت کوین (BTC) با رشد بیش از ۵ درصدی امروز خود به بالاتر ۳۷۷۰۰ دلار رسیده است. دلایل مختلفی موجب این صعود شده اند که در این مقاله قصد داریم آن ها را بررسی کنیم.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین/ دلار

نمودار روزانه قیمت بیت کوین/ دلار

  • اخبار صندوق ETF بیت کوین

اولین دلیل افزایش قیمت BTC احتمال تایید صندوق ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. یکی از خبرنگاران بلومبرگ اعلام کرده است احتمالا تا ۷ روز آینده خبر تایید این صندوق سرمایه گذاری جدید اعلام خواهد شد. بر اساس این خبر ۹ اپلیکیشن برای این کار تا ۱۰ ژانویه آینده به تایید SEC خواهد رسید.

  • نهنگ های بیت کوین

افزایش فعالیت نهنگ های بیت کوین یکی از نشانه های احساسات مثبت در بازار است. به گفته کارشناسان، فعالیت مداوم نهنگ ها در روزهای اخیر نشان می دهد امید به آینده بیت کوین در حال افزایش است.

  • فشار فروش استقراضی

امروز فشار فروش قابل توجهی رخ داد که ناشی از لیکوئید شدت حدود ۵۱ میلیون وزیشن شورت بود. پیش از این بیشترین میزان در ۲۳ و ۲۴ اکتبر به ثبت رسیده بود که موجب رشد ۱۸ درصدی قیمت بیت کوین شد.

  • وضعیت عرضه بیت کوین

عرضه بیت کوین در صرافی ها در حال کاهش است و به کمترین میزان در ۶ سال گذشته رسیده است. همچنین جریان ورودی بیت کوین به صرافی ها کاهش یافته است. این به عنوان نشانه ای برای شروع بازار گاوی در نظر گرفته می شود.

به گزارش میهن سیگنال، ۷۶ درصد از عرضه بیت کوین توسط هولدرهای بلندمدت نگهداری می شود که دارایی خود را در ۱۵۵ روز گذشته جابجا نکرده اند. علاوه بر این ، ۸۸.۵ درصد از عرضه بیت کوین در سه ماه گذشته ثابت بوده است.

وضعیت اندیکاتورهای تکنیکال هم چشم انداز مثبتی را نشان می دهد. به نظر می رسد روزهای سخت بازار ارزهای دیجیتال به پایان رسیده و بازار دوباره  در حال داغ شدن و اوج گرفتن است.

نظرتان را درباره‌ی مقاله «دلیل جهش بیت کوین: چندقدم تا آسمان | ۱۸ آبان» با ما درمیان بگذارید.

منبع:newsbtc
برای این مطلب رای ثبت نشده
اولین رای دهنده باش!
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

یک نظر

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *