تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیتکوین

۱۵ بهمن ۱۳۹۸
تاثیر نهنگ ها بر قیمت بیتکوین

بیتکوین ارزان باقی می ماند-انتقال ۴۹.۹۲۲  بیتکوین (۴۵۸ میلیون دلار) با هزینه کمتر از ۶۰ سنت توسط نهنگ ها

یک نهنگ بیتکوین به تازگی ۴۹.۹۲۲ بیتکوین (BTC) را با هزینه فقط ۶۰ سنت جابجا کرده است. این یک نمونه دیگر از چگونگی ارزان و سودمند بودن بیتکوین است.

آیا بیتکوین خیلی گران است؟ از معاملات امروز مشخص می شود که رمزپرداخت هنوز به مراتب ارزان تر از بانکداری است، به خصوص اگر مبلغ زیادی را جابجا کنید. امروز یکی از بازیکنان بزرگ این بازار با مدیریت کامل ۴۵۸ میلیون دلار بیتکوین با هزینه فقط ۶۰ سنت، این امر را به طور واضح نشان داد.

فقط با بیت کوین امکان پذیر است

هزینه کل معامله فقط ۰.۰۰۰۰۶۲۸۰ BTC بود که در حدود $ ۰.۵۸ می شود. در بانکداری خرده فروشی احتمالاً این انتقال در بیشتر موارد هزاران دلار هزینه داشته باشد.

نقل و انتقالات ارزان بیتکوین نشان می دهد که هنوز با وجود بحران ها این ارز دیجیتال بهترین روند را دارد. بنابراین، این انتقال گسترده اما ارزان در شبکه رایج است. در ماه گذشته، یک نهنگ موفق شد با هزینه ای معادل ۰.۲۵ دلار، مقدار قابل تجهی بیتکوین را به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار جابجا کند. اینگونه هزینه های خرد در دنیای بانکی غیرقابل تصور است و ارزش بالایی برای بیتکوین به عنوان ذخیره ارزی ایجاد می کند.

بانکها نمی توانند رقابت کنند

با این چنین هزینه های کم، به نظر می رسد که بانک ها به سادگی نمی توانند رقابت کنند. در صورت ارائه چنین هزینه هایی، آنها به طور واقعی ورشکسته می شوند زیرا بیشتر آنها سود خود را از نقل و انتقالات، هزینه برداشت و سایر هزینه های مشتریان خود می گیرند. با این حال، بیتکوین قادر است هزینه های بسیار کمی را بدون آسیب رساندن به سرعت یا عدم تمرکز فراهم کند. این ناحیه نقطه فروش خوبی برای اکثر ارزهای دیجیتال است – نقطه ای که هر بار نهنگی مقدار زیادی BTC را با هزینه کم جابجا میکند.

در حال حاضر مشخص نیست که هالوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) بیتکوین چگونه بر ساختار هزینه شبکه تأثیر خواهد گذاشت. با این حال، استخراج کنندگان (ماینرها) مطمئناً با کمبود سرمایه اصلی، سود کمتری خواهند داشت. به طور کلی، به نظر می رسد که در سال ۲۰۲۰ حرکت به سمت بیتکوین است.

6 نفر این مطلب را پسندیدند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
مهدی عباس زاده
12 سال از فعالیتم در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ میگذره و اخیرا به دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال علاقه مند شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *