تحلیل بیتکوین ( ۲۷ دی ۹۸ – ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ )

۲۷ دی ۱۳۹۸
بیتکوین 27دی

 

نکات برجسته قیمت بیت کوین

  • قیمت بیت کوین در داخل یک گوه صعودی معامله می شود.
    RSI  و MACD واگرایی واضح ایجاد کرده است.
    یک الگو سه سقف تشکیل شده است .
    قیمت ممکن است بالای خط مقاومت بلند مدت شکسته شود .
    هنوز قیمت زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است . MA 200

 

بیت کوین در یک گوه صعودی

قیمت بیت کوین هنوز در داخل گوه ( کنج ) صعودی معامله می شود. در حالی که امروز صبح قیمت افزایش یافت نتوانست مقاومت گوه (کنج) را بشکند. در زمان نوشتن این مقاله ، قیمت درست در این خط مقاومت کندل دوجی ایجاد کرده که نشانه برگشت از مقاومت است.

تحلیل بیتکوین 27 دی

علاوه بر این ، واگرایی نزولی ( خرسی ) در اندیکاتور های RSI و MACD هنوز به وضوح قابل مشاهده است .  حجم  خرید در طول حرکت قیمت رو به کاهش است که تاییدی بر درست بودن فرضیات ما مبنی بر نزول کوتاه مدت قیمت است .

 

 

الگوی سه سقف ( نزولی )

بازه های کوتاه مدت مانند ۴ ساعته و ۱ ساعته می تواند کلید اصلی را در تعیین جهت آینده قیمت به همراه داشته باشد .

در هنگام پروسه شکست مقاومت، قیمت یک  کندل با سایه بالایی را ایجاد کرده. علاوه بر این، حجم در این کندل نزولی یک ساعته بالاترین مقدار بوده است. بنابراین می توان این حرکت را به عنوان یک الگوی سه سقف ( سه قله ) در نظر گرفت که این یک الگوی معکوس نزولی است.

تحلیل بیتکوین

با این حال در چارت مشاهده می شود که سقف الگوی تشکیل شده و سقف کانال گوه (کنج) صعودی در یک ناحیه قرار می گیرند و بسته شدن کندل ۴ ساعتی بالای این محدوده مقاومتی به منزله شکست قیمت رو به بالا یا Break Out است .

 

 

 

مقاومت در تایم فریم روزانه

تایم فریم روزانه چشم اندازی خلاف تایم فریم کوتاه مدت نشان می دهد. در تایم فریم روزانه، قیمت در حال حرکت از بالای خط مقاومت نزولی بلند مدت است، یک شکست قاطع در بالا اتفاق افتاده که می تواند تأیید کند روند نزولی که از ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹ آغاز شده است پایان یافته است.

تحلیل بیتکوین

با این حال، قیمت در زیر میانگین ۲۰۰ روزه متحرک (MA) و سطح فیبو ۰.۳۸۲ با مقاومت روبرو است.

از آنجا که کندل روزانه حدود ۱۲ ساعت تا بسته شدن قیمت ها فرصت دارد ،می تواند به یک کندل با سایه بلند بالایی تبدیل شود که باعث شکست قیمت رو به پایین است. از طرف دیگر،کندل پوشاننده صعودی تشکیل شده که قاطعانه بالای MA 200 روزه حرکت می کند ممکن است ادامه روند صعودی خود را طی کند ولی در حال حاضر یک دوره کوتاه مدت نزولی ( خرسی ) داریم .

 

نتیجه گیری

قیمت بیت کوین به یک منطقه مقاومت بزرگ رسیده است با این حال با توجه به مقاومت در تایم فریم روزانه احتمال افزایش یا سایه زدن تا محدوده ۹۲۰۰ – ۹۳۵۰ را دارد ولی روند بعدی نزولی خواهد بود. در حالی که چشم انداز بلند مدت نشان می دهد که قیمت در حال شتاب گیری رو به بالا است، کوتاه مدت هنوز هم نزولی است. تا زمانی که قیمت داخل گوه صعودی کوتاه مدت معامله شود، ما همچنان به سمت شکسته شدن گرایش داریم.

موفق باشید ! برای مشاهده تحلیل  و سیگنال های قبلی ما، اینجا را کلیک کنید.

 

نظرتان را درباره‌ی مقاله «تحلیل بیتکوین ( ۲۷ دی ۹۸ – ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ )» با ما درمیان بگذارید.

1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
تیم تولید محتوا میهن سیگنال
میکوشیم با تولید بهترین محتوای آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال، سطح محتوای وب فارسی را ارتقا دهیم و این راه ادامه دارد...

یک نظر

  • شیباآینده دارخواهدبود

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *