چرا قیمت بیت کوین به ۱۰۲۰۰ دلار رسید

۰۵ مرداد ۱۳۹۹
چرا قیمت بیت کوین به 10200 دلار رسید

ظهر امروز قیمت بیت کوین به طور ناگهانی تا ۱۰۲۰۰ دلار بالا رفت و همزمان قراردادهای شرت به ارزش ۷۵ میلیون دلار تسویه شد.

در ۲۶ جولای قیمت بیت کوین به ۱۰۲۷۲ دلار رسید و ۷۴ میلیون دلار قراردادهای شرت تنها در بیتمکس تسویه شد.

به نظر می رسد دو دلیل اساسی برای این حرکت صعودی ناگهانی از ۹۷۰۰ دلار وجود داشته باشد. این دلایل عبارت اند از تسویه قراردادهای اور لوریج شرت و همچنین سود تریدرها از افزایش بیش از حد ارزش آلت کوین ها.

الگوی سودآوری با افزایش قیمت بیت کوین

زمانی که قیمت شروع به افزایش نمود، آلت کوین های مهم تر و همچنین توکن های DeFi شروع به سقوط کردند. اتریوم از ۳۲۲ دلار به ۳۱۱ دلار رسید و توکن های DeFi مانند Aave و YFI هم با شیبی تند دچار افت شدند.

این اتفاق در آلت کوین های اصلی و موج افزایش قیمت بیت کوین نشان می دهد معامله گران از رالی های اخیر آلت کوین ها سود کسب کرده اند. اکنون که آنها سود کسب شده از آلت کوین های خود را به بیت کوین تبدیل کرده اند، این احتمالا باعث روند صعودی بیت کوین شده در حالی که همزمان آلت کوین ها دچار افت گشته اند.

به عنوان مثال اتریوم در ۲۳ جولای از ۲۴۷ دلار با افزایش ۳۰ درصدی ارزش تا ۳۲۲ دلار پیش رفت. با اینکه نظرات مثبتی درباره آلت کوین ها وجود دارد، سرمایه گذاران در این زمینه احتیاط بیشتری به کار می گیرند.

تسویه عظیم قراردادهای شرت

وقتی بیت کوین از ۱۰۰۰۰ دلار فراتر رفت، قراردادهای شرت اور لوریج را برای تسویه فعال کرد. هنگامی که بیت کوین به ۱۰۲۰۰ دلار رسید، آبشاری از تسویه ها مجموعا به ارزش ۷۴ میلیون دلار اتفاق افتاد.

بیت کوین تا بحال موارد زیادی از تسویه های سنگین بیش از ۵۰ میلیون دلاری قراردادهای شرت و لانگ را به خود دیده است اما در این مورد این تسویه در مدت زمان کوتاه چند ساعته اتفاق افتاد که یک اتفاق معمولی نیست.

تسویه عظیم قراردادهای لانگ در ۱۰۰۰۰ دلار نیز نشان می دهد که بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۲۰۰ دلار یک محدوده مقاومتی قوی وجود دارد. به همین دلیل به محض اینکه بیت کوین به قیمت ۱۰۲۰۰ دلار رسید، دچار افت تا کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار شد.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع:کوین تلگراف
1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

یک نظر

  • سلام اقا یه مشکل هست بازی بیت کوین مینر موقع ک با نت ملی میخوام برداشت بزنم خطا میده و میگه اتصال خود را چک کنید با وی پی ان هم میرم میزنه وری فای کنم بعد تایید رو میزنم وداخل کیف پول میره ازم اطاعت اون کشور مث شماره تلفن و کد پستی و … که شما واقعا اهل اونجا هستید چیکارکنم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *