پرسودترین و پرضررترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰

۲۰ آذر ۱۳۹۹
پرسودترین و پرضررترین ارزهای دیجیتال در سال 2020

در سال جاری بازار ارزهای دیجیتال با وجود افت بازارهای اقتصادی جهان در نتیجه بحران شیوع کرونا رشد بسیاری را تجربه کرده است. قیمت بیت کوین در این مدت توانسته با رشد قابل توجه خود به رکورد تاریخی سال ۲۰۱۷ دست یابد. همچنین این ارز دیجیتال که بیشترین ارزش بازار را در اختیار دارد از ژانویه ۲۰۲۰ افزایش ۱۵۹ درصدی ارزش داشته است. در واقع بسیاری از دارایی های دیجیتال سود قابل توجهی برای دارندگان خود به ارمغان آورده اند و برخی نیز افت قیمت را تجربه کرده اند.

بیت کوین

در سال جاری و با وجود بحران ها و مشکلات اقتصادی جهانی بازار ارزهای دیجیتال عملکرد بهتری نسبت به تمامی سرمایه گذاری های سنتی داشته است. طبق داده های کوین مارکت کپ قیمت بیت کوین در ۵ ژانویه ۲۰۲۰ ۷۴۱۱ دلار بوده و تا امروز ۱۵۹ درصد افزایش یافته است.

با اینکه بیت کوین برترین بلاک چین از نظر ارزش بازار است اما بهترین عملکرد را در میان دارایی های دیجیتال نداشته است. ارزهای دیجیتال دیگری در ۱۲ ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته اند اما نتوانسته اند قله های تاریخی و قبلی خود را فتح کنند.

آلت کوین های برتر

به عنوان مثال اتریوم در پنجم ژانویه ۲۰۲۰ ۱۳۶ دلار قیمت داشت و امروز قیمت هر سکه اتر حدودا ۵۹۵ دلار است. به این ترتیب این سکه توانسته ۳۳۷ درصد افزایش قیمت را تجربه کند.

ریپل هم نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری داشته و از ۰.۱۹ دلار با ۲۲۱ درصد افزایش قیمت به ۰.۶۱ دلار رسیده است. در پنجم ژانویه چین لینک با قیمت ۱.۸۱ دلار به ازای هر سکه، بیستمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار بوده است. امروز چین لینک ۱۳.۲۰ دلار ارزش دارد و ۶۲۹ درصد افزایش قیمت در این مدت را تجربه کرده است. این ارز همچنین توانسته به رده هفتم از نظر ارزش بازار دست یابد.

کاردانو که اکنون در رده هشتم ارزهای دیجیتال است در ابتدای سال رده ۱۳ را در اختیار داشت. قیمت هر سکه کاردانو در ابتدای ژانویه ۰.۰۳ دلار بوده که با ۴۰۰ درصد افزایش اکنون به ۰.۱۵ دلار رسیده است. در میان ده ارز برتر دیجیتال بیت کوین، اتر، چین لینک، ریپل و کاردانو بهترین عملکرد در سال جاری را داشته اند.

البته برخی از ارزهای کمتر شناخته شده هم عملکرد مثبتی را در سال جاری ثبت کرده اند و حتی از ارزهای بزرگ هم پیشی گرفته اند. به عنوان مثال gamestars (GST) با رشد ۶۸۹۹۹ درصدی، zap با رشد ۶۳۷۴ درصدی، auctus (AUC) با رشد ۵۴۸۹ درصدی،AAVE  با ۵۱۲۱ درصد رشد و استارچین (STC) با ۳۶۷۴ درصد رشد در صدر بهترین عملکرد در میان تمامی ارزهای دیجیتال قرار گرفته اند.

ضررده ترین ارزهای دیجیتال

برخی از ارزها نیز در این مدت تا ۹۰ درصد و برخی حتی ۹۹ درصد از ارزش خود را از دست داده اند. aleph.im (ALEPH) با ۹۹.۹۶ درصد، kimchi.finance (KIMCHI) با ۹۹.۵۱ درصد، orion protocol (ORN) با ۹۸.۹۸ درصد و covesting (COV) با ۹۷.۹۶ درصد افت، بیشترین ضرر را در میان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ متحمل شده اند.

در این دوره ارزش بازار بیت کوین ۱۶۴ درصد افزایش یافته و تعداد بیت کوین های در گردش به ۱۸۵۶۴۷۴۳ سکه رسیده است. ارزش بازار اتریوم هم از ۱۴ میلیارد دلار در ۵ ژانویه ۳۷۸ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد اتر های در گردش نسبت به ابتدای سال با ۴.۱۹ درصد افزایش به ۱۱۳۷۳۵۰۲۷ سکه اتر رسیده است.

 

راستی! اگر علاقه مند به دنبال کردن اخبار داغ ارزهای دیجیتال هستید کانال اخبار میهن سیگنال برای شما عزیزان ساخته شده.

همچنین میتوانید آخرین اخبار ارز های دیجیتال را در خبر ارز دیجیتال بخوانید.

منبع:بیت کوین
1 نفر این مطلب را پسندید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
رای شما ثبت شد!
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
ثبت نظر
فاطمه عباس زاده
سردبیر بخش تحلیلی میهن سیگنال، مترجم و تحلیلگر در حوزه های مالی، اقتصادی و ارزهای دیجیتال

‫3 نظر

  • حالا شرکت دات چین نتورک تو تلگرام تبلیغ کرده که به طور ساعتی اصل پول با سودش را میده
    ایا این همان شرکت قبلی است وکسی از ان خبر دارد

  • سلام. من در یک صرافی قصد ترید داشتم ابتدا ۱۰ تتر واریز کردم و حسابم شارژ شد. بعد ۱۰۰ تتر به همان آدرس قبلی واریز کردم و باز حسابم شارژ شد. دفعه سوم که ۱۰۰۰ دلار واریز کردم حسابم شارژ نشد با پشتیبانی تماس گرفتم گفتن پس از هر بار واریز آدرس ولت تغییر میکنه گعتم پس چرا ۲ مرتبه اول تغییر نکرد گفتن هر ۲ مرتبه یکبار آدرس ولت بصورت خودکار تغییر میکنه چون ما بر بستر بلاکچین هستیم و کاملا خودکار این انجام میشه میخوام ببینم همچین چیزی درسته اگر درست باشه تکلیف اون ۱۰۰۰ دلاری که من به اون آدرس واریز کردم چی میشه؟
    ممنون

  • شیبا فوق العاده آینده داره

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *